Jumaat, 2 Januari 2015

Kenangan tak mungkin hilang

Sekarang, aku dah macam Katak bawah tempuurung. Tapi ni katak, bukan versi komik kampus tau. Aku dah kurang borak dengan orang, aku dah kurang sgt ketawa. Aku jadi macam, phone pun tak cara sangat. Phone takda bateri, oh takpalah nanti kita charge. Lama lama sikit, baru aku charge. Noti banyak masuk. Tu pun ws group. Aku tak take part sgt. Sekarang, aku jadi manusia yg gilakan game. Aku sgt jatuh cinta pandang pertama kat City island2. (fara ajar) Aku kan lembut, tapi takda lah macam Suami encik sotong. Tapi, aku suka game yg tak mencabar sgt. Aku kan jenis pemalas nak fikir sebab tu minda tak berkembang. Usia makin meningkat, tapinya masih berjiwa kanak kanak. Aku mengaku tu. Betul syafiq cakap. Aku otak cetek. Tak macam aisyah. Aisyah sentiasa matang. Aku sentiasa buat tindakan melulu.Ya, aku respect aisyah.

****
Aku memang dah tak layan memana lelaki, skrg. Sepupu, family members yg ada lelaki tu.. terkecuali ya. Maksud aku, skrg ni aku betul betul berubah 90darjah. Aku jadi pemurung. Low-self esteem aku makin meningkat. Aku entahlah, mungkin perlukan sedikit masa. Bila dah jadi macam ni, aku jadi paranoia. Aku jadi macam, taknak dekat dengan memana dah. Jadi fobia. Aku tak cakap pun, lelaki tak guna. Serius, aku dah tak kata macam tu. Ya, aku tahu. Bila aku cakap macam tu, ramai lelaki yg rapat dengan aku akan terasa. Tlg lah faham. Aku tak salahkan sesapa dalam hal ni tapi kenangan aku. Silap aku jugak buat tindakan melulu.

Skrg, aku hanya focus pada music/games. Memang agak kelakar. Dulu, aku mmg layan lagu macam lullaby weh. Mainly, romance gitew. Papinka, BCL, Nikita Willy. Semua lagu macam mengingatkan aku pada kenangan. Memang taklah, aku nak selalu dengar. Kata nak move on? Ayuhlah kita dengar hardcore pulak. R&B okay gak. Aku pening gak keadaan aku sekarang. Aku suka dengar lagu yg macam bingit bingit. Dulu bukan main aku cakap,


'heii lagu tu pekak lah telinga. Haih gila ke apa manusia.'

Skrg, aku layan XXYYXX, The vamps, All american reject, American Authors, A day to remember, Paramore, Of mice and men, Pierce the veil, Blink182, All time loq, Artic monkeys (A certain romance/When the sun goes down), Rixton, Vance joy (reptide!) 

Tiada ulasan: