Ahad, 28 Disember 2014

Last night, bila dah ramai sgt berkumpul..  pak cik aku pulak turun kuantan sebabnya nak beli barang sekolah anak anak dia. Then, harini birthday kakak aku. 28/12. (Same birthday like odah) Abah decided sambut awal. kira macam an early birthday celebration lah. Abang aku pergi dengan wife dia lambat sikit. Nak beli cake dulu. He asked me, which one is better. MYNY or Secret Recipe? Aku jawab, aku prefer myny tapinya kakak aku tak berapa suka cheese. abang aku minta review kita tapinya degil jugak, Finally his choices.. Myny berkrimi. Fatty gila kot. Bawah macam span. Atas cheese. Kembang tekak jugak tapi aku makan 3 pinggan ko!!! heks. Ckp tak serupa bikin.

****
Pastu, aku tertanya tanya jugak apa yang suprised sangat sampaikan aku mati kutu tanya, no one yg answered. 
Suara ku dibawa angin....

"Maaa, kita nak gi mana ni?" 

"Ohh nak pergi hotel seri manja eh bah?" 

krik krik. that time, dah ada dlm keta. Menyesal aku tanya, kakak aku ada kat sebelah. Konon macam dia takda telinga, tak boleh dengar kan? adoi laaaah..

Sampai je kat City Link Hotel, area IM.. abah ajak masuk. Sementara tu, kitaorang duduk kejap dekat foyer. Haha sambil captured some pictures. Usually, bila dah ada bebudak kecik.. 

"Ehhh.. tlg tangkap gmbr boleee? Nak gambar penuh eh. 
Dari atas hingga bawah. Heee mekasih!" 

Same goes with mah sister. Dia kalau boleh, gambar 1 okay... nak 2-3 keping jugak. Kalau gmbr tu tak okay, dia suruh someone who capturing her pictures, sekali lagi tangkap sampai dia puas hati. Heh. nampak macam fussy. Tapi dia memang macam tu. No wonder lah, dlm phone dia beribu riban gmbr selfie dgn pelbagai gaya. Terbutang mata aku. 

Apa apa pun, as a lil sister.. i wish em hppy birthday. May Allah bless her. Amin, InshaAllah. Kitaorang mmg selalu gaduh sampaikan berminggu minggu tak cakap biarpun kitaorang ni "roommate" u know. heheh. Tapi tu lah org kata. Air dicincang takkan putus. Gaduh lah macam mana sekalipun nanti akan berbaik semula. 

Tiada ulasan: