Ahad, 15 Jun 2014

Rasa dihargai?

8 jun 2014 (dalam draf)
Salam loves
Apa kau rasa bila bf macam em sibuk, lepastu dia macam jarang layan? Mesti rasa sunyi kan? Lepastu rasa terabai. Haha serius aku selalu macam tu tapi kita kena fikir positif kalau nak hubungan kekal lama. Bukan bf sengaja nak tinggalkan kita dan takkan lah setiap masa dia nak hadap kita 24 jam. Weh kita pun tahu juga erti meluat dan bosan. Kita nak juga luangkan masa bersama family dan siapkan homework. Tapi serius aku tak suka contoh macam Haziq. Haziq, reply lambat sedangkan waktu tu dia tengah busy siapkan homework. Lepastu kerja macam 2 in 1 gitu. Lain kali kalau busy, cakap. Perempuan ni biasalah, cepat risau dan kita selalu fikir em 'dia dah bosan dengan aku ke? kenapa reply lambat!!' *gigit bibir*
Tapi sebenarnya, bf dia ada kerja yang lebih penting. Blablabla

Okay sambung. Rasa dihargai tak bila bf kita macam selalu text bila waktu pagi?
Contoh wish morning, kejutkan solat subuh. Itu paling suwit. Heks.
Walaupun aku jenis bukan manusia yang 'bangun awal pagi', tapi bila contoh kita bangun waktu 11 pagi gitu sedangkan bf wish pukul 8 pagi. Weh bedal je lah reply  juga selamat pagi! hahahahahahahaha

Yang paling best, bila dapat bf yang suka melayan dan sama sama tak betul. Weh, mula mula aku kenal haziq.. aku macam kata dia sangatlah bosan sampaikan aku selalu reply lambat. Tapi apakan daya, lama kelamaan aku baru faham perangai sebenar dia. Tak lah pendiam sangat. Tak lah malu sangat. Tapi jenis suka ejek orang jugak. Lepastu bila aku typo, sibuk ejek.

( Haziq, awak tahu apa. Typo itu sejenis seni tau ;p )

Yang ni serius aku bagitahu. Buat pertama kali ada bf yang macam mak mak. Bila dia text aku waktu tu, dia macam dah tahu tahu je aku belum mandi. Dan dia sibuk suruh mandi. Weh malu -_-
Lepastu kalau aku lawan cakap dia, mula lah jadi askar garang.

'oh lawan. Pang kang. Saya askar garang.'

Aku?

'Tak baik pukul perempuan..'
'Eh boleh ke askar bercinta dengan anak buah?'

Dia?
'Bolehhhh!' Hahaha dengan yakin nya.

Aduh tapi haziq ni jenis macam tak tunjuk yang diri dia suwit. Dia macam kalau nak panggil sayang pun, em dia macam terhad. Faham tak maksud aku wahai blog? Aku pernah jugak macam salah faham. Asyik tertunggu tunggu weh mana pergi sayang dia? Macam orang gila tapi lama lama aku macam tak apa lah. Mungkin dia nak hubungan ni macam lebih kepada bff! Best!

Sekaraaang dia suka panggil aku muk muk. Nampak kan? hahahahahaha setiap kali dia wechat aku, mesti 'Mukmuk' 'Mukmuk' 'Mukmuk'

Lepastu em aku macam tak rasa yang diri ni couple sebab kitaorang tak banyak ber suwit suwit sebab banyak macam ngarut ngarut macam kawan baik lepastu hantar gambar kucing lah ejek sama ejek lah. Lepastu kongsi cerita. Yaallah kali pertama jumpa lelaki macam ni tau. Aku ni nak ngadu dekat fara, kesian pulak. Jadi dekat sini je lah aku boleh luah perasaan aku.


Waktu aku tengah ganti puasa, haziq sibuk hantar gambar makanan konon-nya aku terliur lah tu? Siap kasi gambar aiskrim kegemaran aku lagi. Aiskrim tpf snow ice mango. *meleleh ai liuq

Tiada ulasan: