Ahad, 8 Jun 2014

Jauh dimata dekat dihati

3/06/2014 (draf)
Salam loves! Tetiba pulak rasa rindu dekat Helwani. Itulah. Bila ada depan mata, perang mulut sokmo tapi bila tak ada depan mata, rasa rindu nak gaduh. Muahahaha :D suka betul aku tengok muka Helwani masa dia bebel. Serius nampak gaya mak mak ;p Tapi paling tak tahan sekali waktu 'angin pasang surut' dia datang. Contoh aku ni serius suka bercakap tak kira masa. Bila Helwani bad mood, aku macam cakap seorang. (marah weh haha) Aku jenis macam suka cerita apa yang aku buat, semalam aku buat apa, apa yang aku suka blablabla sampaikan Helwani serabut. 
Kadang kadang aku sibuk berlebel, dia buat tak tahu je. 
Aku pun tampar lengan dia. 

'Weh, dengar tak aku cakap ni?' 

'ya ya ya dengar..' *sambil buat muka malas layan*

Agak agak lah. Sian aku. 
Dalam kelas, aku selalu menyendiri (ceh) Helwani bukan layan aku sangat. Aku je bengong seorang. Lepastu blur. Waktu math serius aku jadi macam hangin tak baik. Aku memang pantang kalau jenis dapat kawan yang berat mulut nak bantu kawan dan jenis dia macam selesai kan kerja dia, lepastu lepas selesai kerja dia, dia datang dekat kita. Sementara tunggu dia siap, memang terkebil kebil kita tunggu. Weh jangan lah gitu. Kita ni berkawan kena lah hadapi sama sama susah mahupun senang. Jangan pentingkan diri. Aku selalu juga tegur helwani. Biasanya 'haram' aku nak tegur dia sebab aku lebih kepada menangis seorang. Aku malas nak cakap banyak. Dia dah bantu pun dah cukup baik. Lepastu ada sekali tu serius aku terasa. Helwani macam tak nak bantu aku. Weh bapak ah kesian orang lain semua dah siap, aku seorang je yang merangkak-rangkak cari jawapan. 
Dalam hati memang aku lawan. 
'Kalau Helwani boleh buat, takkan aku tak boleh?' 
Blablablabla 

Waktu tu aku dah cakap dah, 

'Helwani, macam mana nak buat ni eh?' 

'Eh aku pun tak reti. buat lah sendiri' 

Aku macam dah berubah wajah. Terasa weh. Sumpah terasa. Aku tengok, helwani tenang je jawab soalan tu lepastu aku asyik perhati je, Helwani hebat math! Inshaallah masa depan cerah. Aku nampak usaha dia! 

Lepastu aku terdiam lah. Bila waktu sivik ke apa tah tak ingat, Helwani tanya aku macam mana nak buat? 
Aku macam biasalah, berdendam sikit. 

'Tah tak tahu. Buatlah sendiri!' *jeling sambil buat muka sombong* 

Helwani: 'Oh balas balik. Tak apa tasha, kau tengok lah nanti.' 

Aku macam mencebik. 
Dalam hati, memang agak dah ayat dia. Helwani ni jenis suka balas membalas. Itu yang aku takut. Aku ni jenis macam malas nak cari gaduh sebab aku tahu bila aku marah, aku tak dapat kawal emosi aku. Semua benda perkataan serba-mak-nenek tok moyang dulu akan keluar. Sungguh berbisa lontaran ayatmu wahai ijah! ;p

Aku macam malas nak cara sangat ke Helwani. Sebab aku tahu, dia selalu bad mood. Hari hari period
Bila dia dengan aku, selalu je aku yang kena tindas. Aku ni sebenarnya lembik. Aku tak suka melawan. Aku macam akan pendam. Lantak lah orang nak buat apa asalkan kita jangan sesekali cari musuh. Lagipun buat apa nak takut. Kalau seorang yang tak nak kawan kita, ada lagi yang lebih faham dan ikhlas nak berkawan dengan kita. Tak terbalik nya diri kau, kalau tak ada kawan. Percayalah.  

Abah selalu pesan, kita ni hidup kena selalu maafkan orang. Jangan cari musuh. 

Walaupun topik luahan aku hari ni macam Helwani memegang watak antagonis, tak bermakna sebelum ni kami tak rapat. Kami mesra/ sampaikan tidur pun sama. Tak siap kerja sekolah pun sama. Semuanya sama. hahaha nanti iols cerita

Tiada ulasan: