Ahad, 8 Jun 2014

Geng yang sekepala

8 jun 2014
Salam loves! Malam ni sempat kot nak menulis sikit sementara abang wifi ni ber mood baik dan sungguh memuaskan. *gosok kepala dia* bagus cangat budak ni.(gaya haziq puji haha)

Sebenaqnya nak cakap pasal 'kawan' Tipu lah kalau aku cakap kita tak pernah ada kawan. Semua orang ada. Kawan dari kecil, kawan dari sekolah rendah dan kawan disekolah menengah. Hihi

Aku dengan helwani dulu langsung tak pernah ngam. Bila jumpa empat mata, ada je yang tak kena. Macam anjing dengan kucing. Tapi lama lama, kami macam Tom and Jerry. Walaupun marah antara satu sama lain, tetap baik macam biasa. Dulu, aku sokmo ngejek dia selalu tidur sampaikan tersengguk-sengguk. Paling jahat nya, aku em waktu tingkatan 1.. aku baling pemadam. Terkejut beruk dia bak hang. hahahaha
Ingatkan naik tingkatan 3 insaf dah perangai lama rupanya sama je.
(Pandai kau ya ngata orang)

Sekaraaaaaang......
kau pulak yang tidur dalam kelas. Tu lah orang kata, jangan ngata orang nanti kena batang hidung sendiri :B
Tak apa aku tak ada batang hidung. Hidung jambu uols. (bangga sat)
Iols kacip dengan helwani.

'Helwani, jangan tidur laaaah weh..'

'Ya ya ya ya aku tak tidur..' (walaupun tersengguk sengguk)

(Masa waktu sains. Mak kauu! Ngantuk woi. Dah lah sains sokmo waktu tengah hari. Makmal sains pulak Ya ampun luas pehtu kipas pulak bunyiq jah kuat tapi perlahan nak mam. Haih)

'Yaallah Helwani jangan tidur laaaaaaaaah..' *cuit bahu*

Mata aku dah juling >< Ngantuk aih. Walaupun aku duduk depan, tapi tetap ngantuk serius aku bagitahu. Jujur.

Tetibaaaaa, tak sampai seminit aku dah terlelap atas meja.
Helwani pulak tolong kejutkan. Aku? Blur. Weh aku tak tidur pun/ aku saja tutup mata. (alasan) Walaupun kenyataan, air liur meleleh hahahaha tak tak acah ja.

----------------------------------Waktu sains-----------------------
'Helwani... mu ngantuk tak?'

Dia angguk. Sambil sengih.

'Ngantuk weh..' (sambil genyeh mata)

'Sabar laaaaah ish. Aku pun ngantuk. Kau tahu tak tadi kau tersengguk sengguk, cikgu nampak?'

Dia? diam sejenak.
Betul apa. Cikgu asyik kerlih ke meja kitaorang tau. Aku perasan lah.

------------Waktu kh--------------
Waktu lepas tengah hari jugak. Aku memang malas nak pergi panggil cikgu walaupun diri ini formen yang tak berapa nak bertanggungjawab. Pelajar semua macam mengantuk.

Tak silap aku haritu em tengah bincang soalan apa tah. Lepastu cikgu tanya, kami jawab sepatah.
Tetiba cikgu jerit..

'3C!!!! Kamu semua ini kenapa lembik sangat ni?'

'3C!!! Adakah saya bercakap seorang? Ke saya bercakap dengan dinding?'

Semua terus bingkas bangun sebab Puan Tan dah keluarkan kuasa kuda yang paling digeruni (pembaris besi) hahahaha sekali kena, memang timbul cap mohor. Aku pernah kena. Banyak kali sebab tak siap kerja. Hari hari waktu kh, aku tak siapkan nota tu. Pembarisbesi dan zaiyanna dah berkawan baik ;)

 ---------Ending------
Aku kalut bila tak siap kerja sekolah. Duduk rumah, melenggang kangkung like a queen dah gaya cikgu tak bagi kerja. Lepastu pagi dah sampai sekolah tu, aku terus campak beg dan pergi dekat helwani. Bertuah punya budak.

'Helwani... kau dah siap dah Math yang cikgu suruh buat tu?'

(Dengan muka selamba)

'Alaaaaa aku belum buat. Tak apa lah.'

Oh tak apa. Lepastu berdiri satu masa. Alahai. /sekepala\

Tiada ulasan: