Sabtu, 8 Februari 2014

Girls day out (part4)

8/02/2014
Salam! Mari, zaiyanna nak ajak bercerita tentang cerita seterusnya. Alaaa tak apalah koya sikit je walaupun yang membaca hanya aku seorang ;p kahkahkah dapat feeling-seorang. Bajet diva mu ni.

Hari ni, janji nak pergi perpustakaan dengan Ainnur pukul 8:30pagi tapi aku bangun tidur tadi pukul 8:15. Alaamak terlajaklaris tiduur. Dengan alarm-tak setnya. Aku cuma set-alarm untuk jam 6:00 pagi.
Memang aku terlajak hingga ke pukul 10 lah kalau aku betul-betul tak ingat yang aku ada janji-temu-temu-janji. Ekceli pada awalnya aku tak tahu pula Ainnur tunggu rapid sampai berjam-jam. Nasib baik waktu tu aku dah sampai perpustakaan-awam dan bertemu geng-berborak. Syazana pun rupa-rupanya tengah menunggu orang juga. Dia lagi kesian, subhanallah! daripada pukul 8 lebih dia tunggu. Aku sampai waktu tu dah 9lebih. Kami berborak-punya-berborak akhirnya jam dah ke angka 11lebih. Aku ada juga pujuk syazana supaya bersabar. Dia memang aku nampak betul wajah merah-marahkan kawannya. Udah ler putih melepaks. Jeles i. Aku mampu memujuk je. Fikirlah positif. Mungkin rakan yang lain tak datang sebab penat tengok bola semalam? Tak pun, jadi penyokong-bola-pahang di padang sambil mengeluarkan Pom-pom mereka. Kihkihkih

Jadi, Ainnur pun datang lepastu kami masuk kedalam library. Memang malu lah sebab tak tahu nak masuk macam mana. Rupa-rupanya tak payah cabut kasut cuma tinggalkan beg-.- Daaannn, sebelum nak masuk kena tulis nama. Kalau nak letak nama Miley Cyrus boleh? Acah-acah, Miley malaysia pun datang perpustakaan awam. Terkejut abang kaunter tu kang.

Lepas pusing-pusing cari buku, zaiyanna sibuk dengan kehulu-kehilir dengan beg-transparent-pink nya mencari buku. Luas baiiii ;p (inilah gaya budak masih baru dan gaya seperti Rusa masuk kampung. Selama ni jarang lah pergi perpustakaan selain perpustakaan sekolah.Sekarang pun aku cuba pupuk minat melangkah ke perpustakaan dan menjadi ahli tetap. Bukan sekadar hangat-hangat tahi hayaaaaammmmmm. Jangan hanya ada angin rajin, baru datang. Aku kalau nak diikutkan malas benar nak panjat tangga pergi perpustakaan sekolah tapi apakan daya, buku ada dengan aku. Kang lewat hantar, bayar pulak 20sen. Yang aku lemah sekali aku ni jenis orang yang suka lengah hantar buku-pinjam. Rasa berat je sampai bertimbun-timbun hutang aku dulu dengan pusat sumber sekolah. Dulu lah. Sekarang, kena buat buat rajin. Pernahkan anda mendengar satu ayat ni
'Hukum alam yang Allah sudah tentukan. 
Apabila seseorang hamba itu bersangka tentang sesuatu, 
Allah akan memenuhi sangkaannya itu.'
Maksudnya, contohlah aku ada baca satu buku ni. Seorang perempuan (tak ingat nama). Dia tidak meminat subjek Kimia. Bagi dia, subjek itu sungguh membosankan dan dia sering memandang rendah pada subjek tu. Ada satu ni dia amalkan. Apabila tiba waktu Kimia, dia cuba untuk meminati subjek itu serta menulis 'Saya suka kimia' bersungguh-sungguh dimuka depan buku latihannya. Setiap kali buka buku, dia pasti tengok apa yang dia tulis. 
Setelah cikgu kimianya menyemak buku latihan dia tetiba cikgu dia bangga lah sekejap sebab rupa-rupanya ada anak muridnya meminati subjek itu. Lepastu semua habis pakat kata dia cerdik kimia lah. Dah kalau suka kimia, mestilah kita pintar dan akan lulus subjek tu pada exam nanti jika kita bersungguh-sungguh untuk mendapatkannya. Jadi dari situ, kita dapat lihat sangkaan dia tu macam mana kan? Daripada dia tak minat kimia, tiba-tiba dia lulus subjek kimia buat pertama kalinya. Kita bukan hanya mengharapkan kaedah itu tetapi sebenarnya lebih kepada sokongan/doa ibu bapa. kan kan kan kan?





gila ganas ko duduk tasha -.-'

Ainnur! woi candid. Aku tak tahu langsung dia tangkap. Aku ingatkan dia tangkap gambar sendiri sebab phone dia menghala ke aku. Tetiba dia tunjuk gambar yang dia tangkap, aku berlebel.




Haaaaaa enjoy keluar dengan korang walaupun sekejap. Maaf lah aku tak bawa duit. Ingatkan nak melepak di library je sebab itu tak bawa duit -.- Sempat lagi tu jalan kaki ke mega. Sebab syazana kelaparan. Orang gastrik tak boleh makan lewat. Nasib baik pagi tadi aku kasi roti blueberry aku dekat dia. Makan juga dia untk alas-perut walaupun mulut komplen kata roti aku tak sedap walaupun hakikat, habis juga roti tu. Nasib baik masa nak beli tetiba terniat nak beli roti 2. Alhamdulillah dia tak sakit perut sangat macam dekat sekolah. Kesian juga tengok.

Sebelum terlupa, I'm wearing a wideshawl from @colourgossips (instagram)

Salam isyak!

Tinggalkan jejak di chatbox ya. *kenyit mata* 
Peti suara- Chatbox tu haiwan apa?
Chatbox dekat mana awak oiiiii? 
Saya rasa gatal sangat nak komen. Dekat mana ya?

Haaa dekat sebelah iklan zaiyanna. Nampak tak ada satu kotak-panjang, warna biruu. 'Open cbox'
Apa salahnya kalau kita menambah rakan. Betul dak?

Tiada ulasan: