Sabtu, 28 Jun 2014

Masalah orang perempuan



Aku tahu, semua orang ada pelbagai masalah tapi jenis aku.. Memang tak boleh dinafikan lagi. Sebagai perempuan. Masalah body! Selalu merungut. Tapi percayalah, selagi kau tengok cermin.. Selagi tu kau kata kau gemuk. Cermin tipu je tu. 


*sejuk kan hati yang tengah menangis*

Tapi em cermin tak boleh menipu hmm

"Ijah, aku ni kenapa gemuk sangat eh? Macam mana nak kurus?"

"Minggu depan, siap lah. Aku nak work out sepenuh hati."  

"Aku akan diet. Korang jangan lupa ingatkan aku. Jangan makan banyak." 

Weh. Aku tak suka jenis orang yang diet, tak makan. Siapa ajar mu? Tahu tak. Sarapan boleh buat badan kita kurus tau lebih lebih lagi kalau kau makan telur rebus tu haaa lepastu buah avocado. Malam, amalkan minum green tea. Diet boleh tapi kena makan nasi sepinggan kecil. Biarlah makan banyak kali tapi nasi kena makan separuh. Ngerti enggak kamu? Lepastu minum air putih dengan kuantiti bergelas gelas sampai buncit muahahahaha acah jer uols 

****Masalah 2
Eh siapa tak pernah buat, memang aku tak percaya weh. Bangun pagi, berdiri depan cermin. belek muka sendiri. Satu satu kau tengok. Kau zoom kan mata tu ke Bahagian hidung. Aaaaa blackhead!! 
Turun kemata, aaaaaaa eyebag!!! 
Tengok pipi. Aaaaa jerawat!!!!! 

*tembak kepala* piu piu piu. 

Aku tak cakap semua orang macam tu. Tapi itu lah masalah aku. 1 masalah yang kecil, boleh diuruskan dengan mudah.. Jadi satu bebanan. Sanggup sapu bedak  banyak banyak bahagian jerawat tu. Picit picit guna tangan. (Tak boleh!) kalau kau picit, lagi banyak jerawat tu. Nak ke bila kau picit tu, okay kejap pehtu esok lusa tinggal parut. Satu lagi! Aku akan hantuk kepala dekat dinding besi waktu kita sedar jerawat bertimbun, masa tengah bersiap nak gi keluar dengan kawan kawan -,- 

Lepastu merungut.

"Kenapa tumbuh jerawat waktu aku nak keluar haih..." 

Aku tak berkenan kalau dapat member yang macam 

"Muka kau dah hitam sekarang.." 

"Eh jerawat kau. Cuba tengok tu!" 

"Weh, muka kau belang nya." 

"Eeee tahi hidung tergantung muahahahaha cis" 

tet tet tet masa tamat haha 

Jangan begitu. Kalau kau cakap macam tu, lagi buat aku tak sedap hati haha balik tu, aku akan ambik cermin. Belek satu satu muka iols. Kalau nak tahu, walaupun muka aku hitam dan alah pada matahari.. Tapi aku pun macam orang lain. Ada perasaan ingin "putih bagaikan snow white" 

***** masalah 2
Aku pernah cakap nak jadi keding. Sebab haziq sibuk panggil aku mukmuk. Katanya, em panggilan manja. 

(Tahukah awak haziq, gf mu ini pantang dipanggil gemuk haha) 

Aku sengaja cakap 

"Nak kurus macam nabihah.."

"Tak bolehhhhh"

"Alaaaaa. Lawa apa. Tapi tak nak kurus sangat. Nak biasa biasa." 

"Tak lawa ah. Macam papan je. Berisi ah lawa. Aum." 

Aku? Haih. Haziq pantang betul kalau aku cakap em tengah diet, nak kurus. Kurus melidi. Ada haritu dia tak puas hati sampaikan aku terdiam sejenak haha dia bebel tau. Serius macam mak mak perangai dia 

"Perempuan selalu gitu. Kurus tapi perasan gemuk." 

Haritu dia ada tanya aku. 

"Eh dah makan?" 

"Em makan dah. Tapi sekali sehari jer."

"Sian nya awak. Tak cukup makanan" 

"Weh, orang diet lah haziq." 

Dan, dia pun hantar gambar ni tau 








Tiada ulasan: