Khamis, 29 Ogos 2013

Happy birthday to me! part 1

Assalamualaikum, Zaiyanna in da hauss   
Hari ni 29 august 2013 adalah hari yang paling aku nanti-nantikan. Tahu? 
Walaupun hanyalah sambutan biasa-biasa tanpa kek 3 tingkat, aku cukup rasa bahagia dan sangat sangat menghargai kawan-kawan serta cikgu yang wish, Rusha and the 'CREW' yang buat suprised untuk aku.*terharu plus terkejut. 
Pandai korang sorok ek :/ (Syiera, thanks babe sebab dah susah payah kasi teddy yang sangat comel macam kau. Mesti mahal kan?) Serius, aku memang tak tahu langsung diaorang buat suprised. Biasanya ada je yang membongkar ke apa. Tapiiiiiii Bayangkan, tak ada seorang pun bukak cerita birthday. Semua macam biasa-biasa. Normal. 
Nak tahu diaorang kata apa? 
'Eh hari ni birthday kau ke?'
Aku: Dalam hati.. tak apalah. *muka redha. 
_____________________________
Waktu rehat, semua kawan-kawan aku menghilang. Sekali lagi perasaan jadi sedih campur berjauh-hati. 
Aku bawa diri ke kantin. Memang tekak daripada dalam kelas tadi rancang nak mencekik nasi minyak ke nasi ayam ke. Wahhh, sedap! Kecur-air liur. Beraturlah seorang diri. Biasanya ada je yang mengikut. 
Ternampak izzni dekat barisan sebelah yang tengah beratur. Aku pun dah senyum-lebar. Yeahh, dah ada kawan. 
'Izzni, teman aku makan boleh? Aku tak ada kawanlah..' 
Kesiannya bunyi. 
'Okaylah, kita makan sama-sama. Dekat mana?'
'Ermmm, ikutlah.' 
Beberapa minit beratur, dah nak sampai giliran.. tetiba ada orang tarik aku. 
Haish, siapalah yang ganggu aku ni?! 
Tengok-tengok rusha.
Aku: 'Apa?!' 
Rusha: 'Jom ikut aku sekejap.' 
Aku dah buat muka sentap. 
'Nak buat apa?! Aku nak makan nasilahhhhhh..' 
Dua-dua tetap tak menyerah.
'Alaaaa, sekejap je. Jomlahh..' 
 Aku buat selamba. Rusha tetap berusaha. 

Izzni: Tasha.. kau jadi tak rehat dengan aku? 
Aku: Hah?! Ouh! Jadi. Mestilah!

Syiera pulak datang tarik aku. Rusha ada dekat belakang dia. 
'Jomlah weh. Kita ada benda nak tunjuk.' 
Aku pandang izzni. Entah macam mana, Rusha goda izzni sehingga izzni pun kasi green light mata tanda pergi jelah. Aku hanya jadi pak angguk. 
Hah, hati dah dupdapdupdap berdebar.  
Kaki pun melangkah ke dataran ilmu. 
Adalah yang tengah tunggu termasuk guru kelas atau guru sivik kitaorang yang cukup cantik, putih, friendly, sporting dan semualah. Aku memang respect Puan Seri Munira :)
Ternampak kek dekat atas meja. Rusha dengan syiera dah tarik aku. 
Terus wajah aku berubah. Gembira ada, terharu pun ada. 
Kedengaran nyanyian lagu 'Happy birthday'. 
Aku  memang nak nangis tapi tahan. Gembiraaaaaaaaaaaa saaangaaattt T______T tak tahu nak luah macam mana. 
Semua sibuk suruh potong kek dan bergambar.. syiera pulak kasi hadiah dalam plastik. 
Teddy bear!!! Thanks thanks thanks thanks. Dulu dia dah kasi teddy jugak. 
Dan rusha, terima kasih daun keladi sebab buatkan kek coklat yang maha sedap. 
Tentang air laici, sanggup korang and the crew order dengan makcik kantin? Hok alohh. 
Sayaaanng korang :**** 
Gambar sedang menanti. Tetapi dalam beberapa hari diupload.. 

Part 2 pula malam ini celebrate dengan family. Tunggu esok atau minggu depan update. Insyaallah 

Tiada ulasan: