Sabtu, 10 November 2018

beauty haul: Freeman Mask yang best

Haritu ada guardian sales, aku kat rumah ni mcm ayam berak kapur. Takleh duduk diam. Jiwa ni rasa aduh tak tenteram nya. Malas nak harapkan orang, aku pun apa lagi drive sendiri la pergi mall. Sebelum hari kejadian tu, aku dah pergi Sasa nak gi borong mask yang Dr.Morita tapi disebabkan viral, lakus keras noks. Bukak twitter, org cakap guardian buat sales. Ewah, mak keriangan kejap. Pergi punya pergi, dah niatlah kat rumah ni nak cari mask Dr.Morita. *still tak give up weh* Tetiba ada yang snail tu je T_____T Haih terus ubah fikiran, gi borong Freeman punya mask. Kira okaylah harga murah nak mampos. Normal price 20 hengget, harga sales haritu Rm14+ macam tu je. Dia punya level taknak gve up, pergi 5 guardian tapi tak dapat gak apa yg aku nak. 

Hasil tangkapan mak dan mak berjaya kumpul yang ni je.

Aku dari haritu setiap kali pergi guardian/watsons, angkat letak gakla freeman mask ni. Harga dia boleh tahan menangis weh. Memula berangan gakla nak try yang Freeman avocado+oatmeal, Freeman diamond mineral dengan Freeman honey tu pastu takde stock. Tk banyak choice sangat. Aku pulak jenis bolehla mana mana yg pasti kalau balik, ada bawak balik barang at least satu. Dah puas hati sgt dah. Lena terus tidur. Salah satu sbb aku kena bawak satu barang, takut mak aku tanya. kang dia ingat aku merayap tempat lain, mati kutu aku nk jawab beb. 

Freeman Apple Cider Vinegar (cleansing)

ALL INGREDIENTS:
Water/Aqua/Eau, Bentonite, Sodium C14-16 Olefin Sulfonate, Titanium Dioxide, Pumice, Propylene Glycol, Vinegar (Apple Cider), Kaolin, Xanthan Gum, Magnesium Aluminum Silicate, Cocamidopropyl Betaine, Disodium Edta, Citric Acid, Diazolidinyl Urea, Methylchloroisothiazolinone, Methylisothiazolinone, Fragrance/Parfum, Hexyl Cinnam-Aldehyde, Yellow 6 (Ci 15985), Red 40 (Ci 16035)

Sesuai for all skin types. Muka aku ni tak konsisten kejap oily esok tu combination. Dia tkde pendirian mcm tuan dia. Keistimewaan mask ni boleh use as a daily cleanser and scrub. Boleh jadikan sebagai mask jugak. Hebat, bukan? Aku dah banyak scrub so aku rasa lebih baik aku jadikan mask. Bagi pendapat aku, tak sesuai sgt kot jadikan as a daily untuk cleanser. Kalau kau malas sgt rasa berat nya nak bawak cleanser masa balik kampung tu, okay dibolehkan untuk bawak freeman apple cider ni.  Jimat space takde ah kena bawak bnyk sgt toiletries tu. Untuk pengetahuan, mask ni wangi! Warna pink ke peach eh? Aku dahlah fav warna pastel. Boleh rileks rileks sambil tu boleh stalk Fathia Latiff. Lepas dah cuci muka tu muka rasa licin, bersih. Rasa macam tak puas pakai 15min je. Wangi dia rasa nak makan. Entahlah muka aku ni boleh je pakai apa apa. Dia bukan cepat sensitive. Aku baca dkat twitter, ada orang letak dekat ketiak. aku tak tahu lgi kesahihan nya untuk apa. Aku kasi 8/10 

Freeman Cucumber (Renewing) 

ALL INGREDIENTS:
Water, Polyvinyl Alcohol, SD Alcohol 40-B, PEG-8, Glycerin, Propylene Glycol, Musa Sapientum Fruit Extract, Cocos Nucifera Extract, Zingiber Officinale Root Extract, Psidium Guajava Fruit Extract, Cymbopogon Schoenanthus Extract, Carica Papaya Fruit Extract, Maranta Arundinacea Root Extract, Rubus Idaeus Fruit Extract, Santalum Album Extract, Macrocystis Pyrifera Extract, Nasturtium Officinale Extract, Aleurites Moluccana Extract, Panthenol, Allantoin, Aloe Barbadensis Leaf Juice, Cucumis Sativus Fruit Extract, Sodium PCA, Ascorbic Acid, Tocopheryl Acetate, Polysorbate 20, Methylchloroisothiazolinone, Methylisothiazolinone, Fragrance, Butylphenyl Methylpropional, Citronellol, Hexyl Cinnamal, Blue 1

Yg ni aku akan pkai sebelum tidur. (cleansing oil-cleanser-freeman cucumber-toner-lotion-moisturiser)
Disebabkan dia peel off gel mask, aku rasa senang gila nak pkai. Mcam gam! Semua tahu cucumber ni effect dia macam instantly refreshes. Seuai untuk normal to combo skin. Best gaklah aku pkai 2 kali seminggu je tak laratlah nak pakai hari-hari. Sayang weh harga dahlah mencekik gak bagi aku yg student ni. Lepas dh ckup 15min or untill dry, gently peels away. Bukan tu sahaja, gabungan cucumber dgn aoe faham-faham jela cooling gila beb! Muka rasa smooth, soft ha apa lagi? mcm bontot baby. Aku kasi 7/10

Freeman Green Tea + Orange Blossom (Brightening) 




ALL INGREDIENTS:
Water/Aqua/Eau Polyvinyl Alcohol SD Alcohol 40-B Peg -8 Glycerin Propylene Glycol Citrus Aurantium Dulcis (Orange) Flower Extract Ascorbic Acid Niacinamide Saccharum Officinarum (Sugar Cane) Extract Citrus Medica Limonum (Lemon) Fruit Extract Pyrus Malus (Apple) Fruit Extract Camellia Sinensis (Green Tea) Leaf Extract Polysorbate 20 (Lumisob PSML-20) Methylchloroisothiazolinone Methylisothiazolinone Fragrance (Parfum) Benzyl benzoate Limonene YELLOW #5 BLUE #1

One of my fav! Semua yg berkaitan dgn green tea aku suka. Mmg best sgt lebih lebih lagi aku ada dark spots, masalah skin tones. Dia punya wangi mmg Ya Allah falling in love! kelembutan dia buat aku rasa nak pakai hari hari tapi sayangnya aku pkai 2 kali seminggu jugak. Terpaksa hadkan pemakaian takut cepat habis. Best sangat! Lagipun dia peel off gel mask. Gel dia ni macam gam sama macam freeman cucumber. Dia sticky sikit tapi okay je. Lepas dah cuci muka dgn air suam tu, muka akan glowing, cerah sikit. Takdelah kusam sangat. Aku kasi 9.5/10 



2 gmbr tu lepas pkai gel peel off green tea. Best sangat!!!!

Freeman Mint + Lemon (Oil Absorbing) 

ALL INGREDIENTS:
Water, Bentonite, Kaolin, Propylene Glycol, Mentha Piperita Oil, Citrus Medica Limonum Peel Oil, Magnesium Aluminum Silicate, Titanium Dioxide, Disodium EDTA, Sodium Polyacrylate, Methylchloroisothiazolinone, Methylisothiazolinone, Fragrance, Geraniol, Linalool, D-Limonene, Blue 1, Yellow 5
Clay Mask ni aku jarang pkai. Klaau pkai pun masa muka tgh ada tiny bumps kat dahi. Aku akan tepek kat bahagian yg breakout je. Sgt sgt bagus klau muka tgh breakout pakai yang ni. Tapi lepas aku pkai clay mask ni, aku akan cepat cepat pkai moisturiser. Sbb muka jadi dry. Aku tak tahu lah orang lain mcm mana. 6/10

Freeman Charcoal + Blck Sugar Mud Mask aku belum pakai. Baca feedback orang, ramai cakap best. Nanti dah pakai, aku akan cakap keberkesanan mud mask tu. Kdg muka jenis aku ni bila pkai bahan yg ada charcoal, muka cepat panas. tapi takdelah berasap. Haha! Memula takut pahal camni.Sebenarnya normal je macam tu. Jangan takut. Lepasni nak beli Freeman Diamond Mineral, Avocado+Oatmeal dengan Manuka Honey + TTO. 

Next aku akan share skincare routine. Insya-Allah! 

Tiada ulasan: