Jumaat, 4 Julai 2014

Sebenarnya harini aku kena stayback kat sekolah sebab dah janji dengan fara nak selesaikan kerja pt3 sejarah. Tapi em aku durhaka sikit, balik rumah lepastu tengok angeline dan nigel
brpacaran muahahaha 
**** 
Sebagai pelajar yang cemerlang (haha), tipu lah kalau aku cakap em aku tak pernah kena tegur dengan cikgu. Dulu masa form 1, aku selalu kena tegur sebab waktu cikgu tengah ajar.. Aku sibuk duk bergosip dekat belakang. Sekarang, aku jadi pendiam. Haa mula dari form 2 aku jadi pendiam, budak lurus, nerd. Sebab sebab aku jadi begitu, tak ada geng. Lepas gaduh dengan fara, aku jadi pendiam gila sampaikan nak bercakap dengan orang  pun.. Dah tak mampu dah. Rendah diri weh bila tak ada kawan 

Sekaraaang, lepas baik dengan fara.. Hidup aku kembali kepada asal alhamdulillah. Tak rendah diri dah. Lepastu hidup kembali ceria ;) 

**
Bila perangai pun kembali mengarut, tak konsisten dan sambil lewa.. begini lah jadinya. Cikgu selalu tegur waktu em dia tanda buku sains aku. 

"Yaallah, mek. Jaga gok tulisan tu biar molek." 

"Alaaa em. Dah habis lawa dah tu cikgu...." 

*sengih* 

Serius tulisan aku panjang panjang. kalau buat r, serupa dengan huruf v. Dapat bayang tak? 
Haziq pun kata em, tak reti baca tulisan aku. Tapi memang hodoh sungguh tulisan aku sampaikan ada masa tu em, aku sendiri tak tahu apa yang aku tulis.  Haziq, sibuk kata tulisan orang em tak dapat baca tapi tulisan dia lagi lah.  

"Tulisan doktor!!"

Mesti haziq kerut dahi. 

"Eh mana tahu tulisan aku doktor?"

Hahahaha ahem, 
Waktu saya pergi tuisyen haraya em saya em em ter 
curi kertas sains awak. Awak tak ada waktu tu sebab em, awak kata.. Awak nak berhenti. 
itu, kertas saya hilang entah gi mana. Tikus cikgu gigit kot sebab tulisan aku lawa sangat.

*gelak hantu* 

Lepastu aku pun macam nak ambik kertas siapa ni? 

Cikgu// "Siti.. Ambik je kertas sesapa." 

Aku pun angguk lah. Garu kepala. Tak tahu nak ambik sapa punya sebab em dekat situ, nama lelaki je ramai. Tak nak lah ambik. Lepastu nampak kertas haziq.. Terus aku senyum seorang. Dan, mentol sebiji keluar tetiba konon konon ada idea lah. Dalam hati, dah ada cadangan. Nak simpan kertas tu hahahahahaha buat kenangan

Jika dibanding kan, tulisan saya lagi kemas *jeling* 

Lepastu bila lepas aku tengok kertas haziq, aku buat kertas dia macam kertas aku. Aku belek belakang tetiba ada tanda tangan. Pahceroh lepas aku tengok kertas dia, aku macam ter ikut ikut. Cikgu bagi kertas, aku mesti belek belakang dan ter tanda tangan. 

Tiada ulasan: