Jumaat, 4 April 2014

Apa kena mengena dengan zoaf?

4.04.2014 *muka jatuh cinta* dreamy eyes with blushing cheeks --" lawanya tarikh.
Haaaaaa Assalamualaikum loves! Mesti tertanya tanya kann siapa zoaf? Adakah dia seorang lelaki? Kacak kah dia? Adakah suami saya Adam Levine dapat kalahkan zoaf awak tu? Hebat benar ZOAF ni nama yang sungguh istimewa dan unik. Anda setuju? Iaitu, Zaiyanna, Odah, Aisyah, Fara. Wujudlah nama ini bila Aisyah yang reka. Kami pun fikir. "Jom lah kita buat baju nama. Nak tak?" Kami pun terima candangan tu. Cun juga. Lepastu lepas baju dah sampai kannnnn, tetiba kami betul betul double serius marah. Kami order M (1) L (2) XL (1) tapi hakak tu pos M (2) L (1) XL (1) damn. Masing masing sibuk komen. "Dahlah baju made in bangladesh. Tapi Rm35.."
Bermula lah satu cerita yang sungguh aku tak dapat lupakan. Waktu tu ada dalam bilik karouke. Lepastu Aisyah whatsapp hakak yang jual baju tu, protes pasal baju kami yang salah saiz.
Aku pun saja lah. "Kata je bodohnya awka ni."
Lepastu aisyah tunjuk phone dia."haaa aku dah kata."
Aku pun angguk. "Ohhhh baguslah. Ehhhhh.. Aisyah. Yaallah kau kata bodohnya awak ni? Laaaaaaaaaaa. Kenapa kata macam tu?"
"Laaaa kau suruh kannnnn. Aku tulis lah."
Aku? "Yaallah..."
Kakak tu pun "tolong jaga bahasa. Kalau nak tukar baju, boleh bagitahu kami. Kami tahu kami salah. Then minta maaf."
 __________________________________________

Seterusnya, macam mana boleh kenal  aisyah? Tolong bagi beberapa sebab yang melebihi 180. Perkataan.
Haaa sebab... Dia baik. Otak gila gila macam haku oke. *gelak hantuu* dia suka bantu orang. Nampak sungguh ikhlas dalam persahabatan, suka kanak kanak/pengasuh/ibu yang mithali dannnn penyayang sangat orangnya. Biarpun bila dia marah, belaka diam dan susah hati. Walaupun dia nampak kasar/perwatakan ala ala girl omei omei gituuu, tapiiiii hati dia haluihhh. Lembut ngat macam pasir dekat Pantai TC. Aduh aduh. Mudah merajuk. Haha serius ni. Comel sangat dia merajuk sampaikan bila orang pujuk sikit, dia ketawa. Weh, kau nampak comel k. Dia lawa. Lawa sangat. Bertudung. Anak yang baik. Rendah diri, suka beli gift untuk kawan kawan dia kalau pergi mana mana. Yaallah sayang sangat aisyah

Dannnnnnnn fara dengan odah pun aju sayang juga.  Odah, aku dah berkawan dari sekolah rendah hingga ka laaaaaani..

Alamak maaf kali ni entry tak bergambar. Update pun hanya dalam phone.

Tiada ulasan: