Jumaat, 7 Mac 2014

merdeka!

Salam sayang! wah sebut je merdeka, teruih duduk tegak. Seronok, bak hang. Exam dah habis. Bila tiba waktu exam, pelajar akan bertungkus-lumus study sehingga ke-pagi. Betulkah? Tapi tak boleh. Ada sesetengah orang iaitu merujuk kepada diri sendiri, ambik kesempatan untuk makan. Kalau tidur lewat malam, macam orang yang jarang berjaga.. memang payah sikit nak control mata dan menguap tu -__-
Haih rasa macam mata ni disuruh-tutup. 'Tidurlah wahai zaiyanna.' Tetiba huruf dalam buku tu bagaikan kecil-semut. Bulat-bulat-kecil-kecil dan akhirnya zipzapzipzapppp aku punnn 'zappppppp' menghilangkan diri. Tutup buku, tidur sekejap. Ya, sekejap. Sampai pukul 3 berjaga, pukul 6 aku bangun semula. Ewah sekejap nya ko.
*Dengus*
waktu tu juga nak mengantuk kan? Haih. Sungguh, aku rasa bosannn sangat sekaraaaaaaang.
Sejarah aku entah kemana. Malas gila nak bukak buku balik weh. Math, faham cikgu ajar tapi bila exam... terkebil-kebil nengok soalan. "Yaallah, bila lah kau ni nak berubah tasha?" hmmm
Sepanjang exam dijalankan selama 3hari, memang ketiga-tiga hari yang ada ni aku tidur lewat. Eyebag toksah tanya lah berapa kilo -,-' Sekali tengok, dah gaya kolam. Macam bawah mata aku ni, dia macam kedalam dan beberbentuk C. Apakah? Tapi sebenarnya ada eyebag ni toksah nak malu lah. Nampak sikit kita ni kuat study orangnya ;p ahaks.
Okay aku nak kata apa ya? Haaaa exam, alhamdulillah okay tak ada masalah cuma subjek math aku memang lingkup. Walaupun soalan tak adalah banyak mana tapi sekali tengok soalan 1, dah sesak nafas. SKIP ke soalan 2, mata terbuka luas. SKIP soalan 10, aku ambik meja, lingkupkan. Lepastu ketuk dada dengan tangan.  Ala-ala gorila mengamuk. Percaya dak?
Haaa alhamdulillah science B. Hoho dulu aku selalu dapat D -___- Syukur alhamdulillah.

Sebenaarnya, ada cerita nak kongsikan. Haha begini.
Waktu exam, aku banyak tanya orang sebelah. 'helwani'
fuh lega alhamdulillah Helwani banyak membantu. Aku duduk bersebelahan dengan meja guru. Depan sekali mengadap white-board.
Sekali tak faham, pandang sebelah. 'pssssttttt..'
Helwani pun pandang. Cis.
Memang syok betuii kerja gua.

Tiada ulasan: